Translate

Monday, February 19, 2018

Pelajar lemas ditarik arus ke tengah laut

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KEMAMAN – Keseronokan tiga sahabat mandi-manda ber­akhir dengan tragedi apabila salah seorang daripada mereka maut akibat lemas di Pantai Penunjuk, Kijal dekat sini kelmarin.

Dalam kejadian pada pukul 6.30 petang tersebut, Amirul Alif Najmi Amran (gambar kecil), 16, dikatakan ditarik secara tiba-tiba ke tengah laut oleh arus deras ketika leka mandi di pantai itu bersama dua rakannya.

Pegawai Operasi Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kijal, Mat Daling Mat Dahan berkata, sebaik menyedari keadaan tersebut, salah seorang rakannya yang dikenali sebagai Adib segera berenang ke tengah laut untuk menyelamatkan Amirul Alif Najmi.

Beliau berkata, pada masa sama, seorang lagi rakan Amirul Alif Najmi yang terlebih dulu berjaya menyelamatkan diri dengan naik ke atas batu di pantai berkenaan telah melemparkan se­utas tali untuk menyelamatkan mangsa.
“Adib yang berjaya memaut badan Ami­rul Alif Najmi kemudian menyambut tali berkenaan sebelum menarik mangsa ke atas batu menggunakan tali tersebut.

“Begitupun, mangsa yang merupakan pelajar tingkatan empat Sekolah Menengah Kebangsaan Kijal dekat sini sudah tidak sedarkan diri,” katanya kepada Kosmo! Ahad di sini semalam.

Mat Daling berkata, pemeriksaan sepasukan anggota bomba dari BBP Kijal di sini dan pegawai perubatan yang bergegas di lokasi kejadian mendapati Amirul Alif Najmi telah meninggal dunia.

No comments:

Post a Comment