Translate

Thursday, February 22, 2018

Gempar siling kelas SK Jerangau runtuh

DUNGUN – Warga Sekolah Kebangsaan (SK) Jerangau dekat sini gempar apabila si­ling sebuah kelas yang terletak di bangunan tambahan runtuh secara tiba-tiba kelmarin.

Kejadian yang disedari berlaku pada pukul 5 petang itu menyebabkan struktur binaan dan bumbung kelas yang terletak di tingkat tiga tersebut rosak. Bangunan itu dibina kira-kira 10 tahun lalu.

Pengarah Pendidikan Te­reng­ganu, Shafruddin Ali Hussin berkata, pihaknya terus mengeluarkan arahan agar tingkat atas bangunan itu dikosongkan dan dijadikan kawasan larangan sebaik dimaklumkan mengenai kejadian tersebut.
“Kejadian itu bagaimanapun tidak menjejaskan sesi persekolahan SK Jerangau pagi ini (semalam). Murid kelas yang terjejas ditempatkan di premis lain buat sementara waktu,” katanya kepada Kos­mo! di sini semalam.

Shafruddin berkata, peni­laian kos kerosakan dan tahap keselamatan keseluruhan ba­ngunan tambahan SK Jera­ngau itu akan dilakukan pa­sukan teknikal Kementerian Pendidikan dan Jabatan Kerja Raya pada masa terdekat.

Dalam perkembangan sa­ma, beliau memberitahu, Jabatan Pendidikan negeri turut mengarahkan semua sekolah yang dibina menerusi model yang sama seperti ba­ngunan tambahan SK Jera­ngau terbabit diperiksa semula untuk mengelakkan kejadian sama berulang.

No comments:

Post a Comment