Translate

Thursday, January 19, 2017

Mayat remaja lemas di Pantai Bukit Keluang berjaya dijumpai

BESUT – Mayat salah seorang daripada dua remaja yang lemas selepas hilang ketika mandi bersama empat rakan lain di Pantai Bukit Keluang, Kampung Raja dekat sini kelmarin dijumpai semalam.

Mayat Nik Mohd. Haikal Fitri Nik Shamsuddin, 13, dijumpai anggota bomba yang melakukan operasi mencari dan menyelamat pada pukul 8.20 pagi.

Timbalan Ketua Polis Daerah Besut, Deputi Superintendan Kamsani Hasan berkata, mayat pelajar tingkatan satu Sekolah Menengah Kebangsaan Kampung Raja itu dijum­pai kira-kira 200 meter dari lokasi dia dan seorang lagi mangsa, Mohammad Izzat Haikal ­Alias, 12, dilaporkan hilang.

“Mayat Nik Muhamad Haikal Fitri telah dihantar ke Unit Forensik Hospital Besut untuk dibedah siasat.

“Seorang lagi mangsa iaitu Mohammad Izzat Haikal masih belum dijumpai setakat hari ini (semalam) dan operasi mencari dan menyelamat masih diteruskan,” kata­nya kepada Kosmo! di sini semalam.

Kamsani berkata, kawasan pencarian masih tertumpu di sekitar Pantai Bukit Keluang yang merupakan lokasi kedua-dua mangsa mandi kelmarin.

Kosmo! semalam me­laporkan keriangan enam orang rakan mandi-manda di Pantai Bukit Keluang berakhir dengan tragedi apabila dua daripada mereka dikhuatiri lemas selepas hilang dibawa arus.

Dalam kejadian pada pukul 2.30 petang itu, Nik Mohd. Haikal Fitri dan Mohammad Izzat Haikal dari Kampung Raja dekat sini yang berseronok mandi bersama rakan-rakannya tiba-tiba ditarik oleh ombak besar sebelum tenggelam.

No comments:

Post a Comment