Translate

Wednesday, January 25, 2017

Pelajar tingkatan lima mati lemas

Oleh MOHD. AZLI ADLAN dan EZZUAN AHMAD

DUNGUN – Kegirangan 10 remaja bermandi-manda di Tasik Pu­teri, Al-Muktafi Billah Shah (AMBS), Bukit Besi dekat sini semalam berakhir de­ngan tragedi apabila salah seorang daripada mereka maut akibat lemas.

Muhammad Ishaqnur Abd. La­tiff (gambar kecil), 17, yang dikatakan tidak tahu be­renang tenggelam ke dasar Tasik Puteri bertindak terjun dari tebing tasik semula jadi berkenaan pada pukul 10.20 pagi.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat AMBS, Jas Wari Awang@Muhamad berkata, sepasukan anggota bomba telah bergegas ke lokasi kejadian sebaik menerima maklumat berhubung kejadian lemas itu kira-kira 13 minit kemudian.

“Skuad penyelam bomba berjaya me­nemui mayat mangsa yang merupakan pelajar tingkatan lima Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Dungun di sini pada pukul 12.42 tengah hari,” katanya kepada Kosmo! Ahad di sini semalam.
Jas Wari berkata, mayat Muhammad Ishaqnur telah ditemui kira-kira dua meter dari lokasi dia terjun di tebing tasik berkenaan.

Menurut beliau, mayat remaja itu dijumpai tersangkut kira-kira empat meter pada dasar tasik berkenaan.

“Mayat mangsa yang menetap di Taman Perdana, Bukit Chatak telah dihantar ke Unit Forensik Hospital Dungun untuk bedah siasat,” ujarnya.

No comments:

Post a Comment