Translate

Thursday, January 19, 2017

Ugut bekas isteri dengan pistol, tiga lelaki termasuk duda ditahan

KUALA TERENGGANU - Tiga lelaki ditahan seminggu lalu berikutan penemuan sepucuk pistol yang dipercayai digunakan salah seorang suspek untuk mengugut bekas isterinya pada akhir September lalu.
Ketua Polis Terengganu, Datuk Rosli Ab. Rahman berkata, berdasarkan aduan, suspek utama berusia 29 tahun membuat ugutan yang bermotifkan cemburu itu terhadap bekas isterinya berusia 18 tahun di hadapan sebuah kilinik di Jertih, Besut pada pukul 9.20 malam, 28 September lalu.
"Suspek cemburu dengan hubungan rapat bekas isterinya dengan seorang lelaki yang juga penoreh getah berusia 24 tahun lalu.
"Berdasarkan aduan itu, polis yang cuba menjejak suspek berjaya menjumpainya di sekitar daerah Besut pada pukul 8.30 pagi, 11 Januari lalu.
"Dua rakan lelaki yanag masing-masing berusia 36 dan 47 tahun kemudiannya turut diberkas beberapa jam kemudian yang membawa penemuan pistol jenis Revolver .38 berhampiran sebuah pondok usang di Kampung Gong Penaga, Jertih, Besut," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Perhimpunan Bulanan Ibu Pejabat Polis Kontijen Terengganu di sini hari ini.
Rosli berkata, kesemua suspek ditahan reman sehingga Ahad ini untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan dan Seksyen 427 akta sama serta Seksyen 8 Akta Senjata Api 1971 dan Seksyen 7(1) Akta Bahan Kakisan, Letupan dan Senjata Berbahaya 1958. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment