Translate

Thursday, January 5, 2017

Tiga nyaris maut dibawa arus deras di Kampung Kolam

HULU TERENGGANU – Perbuatan enam sekawan bermain pelampung besar sewaktu kampung mereka dilanda banjir hampir mengundang padah apabila tiga daripada mereka hanyut dibawa arus deras Sungai Kolam berhampiran Jambatan Kampung Kolam, Ajil di sini semalam.

Dalam kejadian pada pukul 11.30 pagi, Muazam Mahadi, 20, dan adiknya, Mohd. Muqri Shah, 15, dan seorang rakan mereka, Ariffuddin Che Yen, 22, dihanyutkan arus sejauh kira-kira satu kilometer ketika bermain pelampung besar sebelum dapat berpaut pada sebatang pokok di tebing sungai.

Muazam berkata, ketika bermain dengan pelampung itu, dia, adiknya dan empat rakan mereka yang berusia 19 hingga 22 tahun dari Kampung Kolam, Ajil di sini tiba-tiba dibawa arus deras ke Sungai Kolam.

“Saya sempat melompat ke tebing sungai. Tiga rakan saya berpaut pada palang jambatan tetapi adik saya dan Ariffuddin hanyut dibawa arus deras ke bawah jambatan,” katanya ketika ditemui Kosmo! Ahad di lokasi kejadian di Kampung Kolam di sini semalam.

Muazam berkata, dia kemudian berenang kembali bagi menyelamatkan Ariffuddin yang dihanyutkan arus dan membawanya kembali ke arah pelampung yang turut dipaut oleh adiknya.

“Kami juga sempat berpaut pada sebatang pokok sebelum menambat pelampung itu dan berenang ke tebing sungai,” katanya.

No comments:

Post a Comment