Translate

Sunday, January 15, 2017

Dua remaja dikhuatiri lemas di Pantai Bukit Keluang

BESUT - Keriangan enam rakan mandi-manda di Pantai Bukit Keluang, Kampung Raja dekat sini petang tadi berakhir dengan tragedi apabila dua daripada mereka dikhuatiri lemas.
Dalam kejadian pada pukul 2.30 petang itu, Nik Mohd. Haikal Fitri Nik Samsuddin, 13, dan Mohammad Izzat Haikal Alias, 12 dari Kampung Raja dekat sini yang berseronok mandi bersama rakan-rakannya tiba-tiba ditarik oleh ombak besar sebelum tenggelam.
Salah seorang rakan mangsa, Ahmad Osama Hafiz Salleh, 15, berkata, sewaktu kejadian, Nik Mohd. Haikal dan Mohammad Izzat secara bersama telah meninggalkan mereka dengan berenang lebih jauh dari pantai.
"Tidak lama kemudian, mereka tiba-tiba ditarik oleh ombak besar. Saya cuba membantu dengan berenang selaju mungkin ke arah mereka namun turut hampir lemas sebelum diselamatkan orang ramai yang menyaksikan kejadian itu.
"Rakan-rakan lain yang terkejut dengan insiden itu telah bertindak berenang semula ke pantai sebelum ia dimaklumkan kepada pihak berkuasa tidak lama kemudian," katanya ketika ditemui Kosmo! di lokasi kejadian hari ini.
Ahmad Osama berkata, sebelum itu, kesemua mereka yang tinggal di kampung berhampiran telah ke Pantai Bukit Kluang dengan menaiki basikal masing-masing.
Difahamkan Nik Mohd. Haikal yang merupakan pelajar tingkatan satu Sekolah Menengah Kebangsaan Kampung Raja merupakan anak bongsu daripada lapan beradik manakala Mohammad Izzat Haikal juga anak bongsu daripada lima beradik dan murid tahun enam Sekolah Kebangsaan Kampung Raja. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment