Translate

Tuesday, December 18, 2018

Mangsa banjir Terengganu meningkat 442 orang

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Mangsa banjir di Terengganu meningkat kepada 442 orang melibatkan empat daerah iaitu Kuala Terengganu, Kuala Nerus, Setiu dan Marang.

Pengarah Angkatan Pertahanan Awam Malaysia Terengganu, Che Adam A. Rahman berkata, setakat pukul 2 petang, sebanyak 10 pusat pemindahan sementara (PPS) telah dibuka masing-masing empat di Setiu, Marang (tiga), Kuala Terengganu (dua) dan Kuala Nerus (satu).

"Marang mencatatkan mangsa banjir teramai iaitu 251 orang daripada 65 keluarga yang kini ditempatkan di tiga PPS  iaitu Sekolah Kebangsaan (SK) Pasir Putih, SK Marang dan SK Bukit Gasing.

"Seramai 115 mangsa daripada 27 keluarga pula berpindah di SK Tok Jembal, Kuala Nerus. Kuala Terengganu pula mempunyai 51 mangsa daripada 19 keluarga di SK Chendering dan SK Atas Tol," katanya kepada pemberita di sini hari ini.


Che Adam berkata, seramai 25 mangsa daripada sembilan keluarga pula di tempatkan di tiga PPS di Setiu iaitu SK Telaga Papan, Balai Raya Taman Hijrah dan Kampung Bari Kecil serta SK Rhu Sepuloh. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment