Translate

Wednesday, September 29, 2021

'Pulangkan kembali pokok RM50,000 saya'

PETALING JAYA Seorang - wanita dari Kuala Terengganu meminta bantuan orang ramai untuk menjejaki individu yang mencuri tiga pokok hiasan ke sayangannya yang dianggarkan bernilai RM50,000.

Rus Majida Hassan memberitahu, pokok jenis Monstera Albo Mar ble, Monstera Aurea Marble dan Monstera Albo Halfmoon dikesan hilang pada Isnin lalu.

"Saya amat mengenali pokok saya berikutan corak khas dan saiz pokok tersebut tidak dimiliki orang lain selain saiz pokok yang dicuri sangat sukar didapati se lain tidak dijual di nurseri biasa.

"Bantu saya untuk dapatkan semula pokok-pokok ini agar saya dapat membawa si pencuri ke muka pengadilan.

"Kepada si pelaku sekiranya anda membaca tulisan saya, sila pulangkan pokok saya.

"Sungguh saya tidak reda per buatan anda menceroboh dan mencuri pokok-pokok kesayan gan saya. Bertaubatlah," katanya yang telah membuat laporan polis menerusi hantaran yang dimuat naik dalam facebook mi liknya semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Abdul Rahim Md. Din mengesahkan pihaknya telah menerima laporan kecuri an tiga pokok hiasan yang diang garkan bernilai RM50,000 itu.

Beliau berkata, siasatan masih dilakukan mengikut Seksyen 379 Kanun Keseksaan yang mem peruntukkan hukuman penjara maksimum tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

No comments:

Post a Comment