Translate

Thursday, August 3, 2017

Tiga wanita hamil anak sulung diganggu "Dr. Haji Abu Bakar" di Besut

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Jabatan Kesihatan Terengganu mengesan perbuatan tidak senonoh seorang lelaki yang dipercayai melakukan gangguan seksual menerusi panggilan telefon terhadap sekurang-kurangnya tiga wanita hamil anak sulung di daerah Besut pada dua minggu lalu.
Pengarah Jabatan Kesihatan negeri, Dr. Mohammad Omar berkata, siasatan awal mendapati suspek tersebut menyamar sebagai doktor pakar perbidanan dan sakit puan (O&G) Hospital Besut untuk memperdaya seorang kakitangan sebuah klinik kesihatan di daerah sama bagi mendedahkan butiran peribadi mangsa-mangsa terbabit.
"Dia memperkenalkan diri sebagai Dr. Haji Abu Bakar bagi memperdaya seorang kakitangan kesihatan untuk mendapatkan data peribadi termasuk nombor telefon bimbit 12 wanita hamil anak sulung yang melakukan pemeriksaan antenatal di sebuah klinik kesihatan di daerah Besut.
"Suspek mendakwa kononnya mahu menjadikan ibu hamil tersebut sebagai responden bagi melengkapkan kajiannya pada 15 Julai lalu," katanya pada sidang akhbar di pejabat Jabatan Kesihatan negeri di sini hari ini.
Mohammad berkata, kakitangan klinik kesihatan tersebut kemudiannya segera menghubungi semula 12 ibu hamil terbabit selepas taktik lelaki itu diketahui namun, tiga daripadanya mengakui telah menerima panggilan daripada suspek.
"Kesemua mangsa mendakwa telah diarah oleh suspek menerusi panggilan telefon untuk melakukan urutan payudara sambil mengeluarkan bunyi tersebut selain diminta memegang alat sulit masing-masing.," katanya. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment