Translate

Wednesday, August 16, 2017

Maut tunggang ‘super bike’ rakan

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU – Seorang peniaga maut selepas motosikal ‘super bike’ jenis BMW HP4 yang ditungganginya terbabas lalu merempuh pembahagi jalan di Jalan Bukit Jong-Paloh berhampiran Kampung Banggol Donas, Manir dekat sini kelmarin.

Dalam kejadian pada pukul 6.30 petang itu, Putera Edy Nurazeraf Abd. Aziz (gambar kecil), 33, yang berasal dari Kampung Losong Haji Mohd. meninggal dunia di tempat kejadian dalam keadaan mengerikan dengan kepala dan tangannya terputus.

Difahamkan, motosikal yang berharga kira-kira RM140,000 itu baru dibeli rakan mangsa sebelum Aidilfitri lalu.

Kelajuan maksimum motosikal ini ialah 300 kilometer sejam.

Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Idris Abd. Rafar berkata, sewaktu kejadian, Putera Edy Nurazeraf difahamkan sedang menguji motosikal milik rakannya itu.
“Mangsa difahamkan menunggang motosikal berkuasa tinggi jenis BMW HP4 tersebut dari Kampung Kubang Jela hingga ke Kampung Jeram, Manir sejauh kira-kira empat kilometer.

“Sewaktu tiba di lokasi kejadian yang terletak berhadapan Kompleks Usahawan Terengganu, motosikal tersebut tiba-tiba hilang kawalan sebelum terbabas dan merempuh besi pembahagi jalan,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Menurut Idris, rempuhan kuat menyebabkan Putera Edy Nurazeraf mengalami kece­deraan parah termasuk kepala dan tangannya terputus dipercayai akibat terkena besi pembahagi jalan berkenaan.

Katanya, mayat mangsa kemudiannya dihantar ke Unit Forensik Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini untuk bedah siasat.

No comments:

Post a Comment