Translate

Tuesday, August 8, 2017

Melaka United yakin kekal di Liga Super musim depan

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KEMENANGAN besar 5-1 Melaka United ke atas T-Team pada aksi Liga Super di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu malam kelmarin mencerahkan lagi harapan skuad Sang Kancil untuk terus kekal dalam saingan Liga Super musim depan.

Pengendali Melaka Uni­ted, Eduardo Almeida berkata, mereka bertandang ke Kuala Terengganu dengan misi mengutip tiga mata penuh serta menjarakkan diri daripada zon penyingkiran.
Mereka juga mahu me­ngejar kedudukan T-Team yang berada di tangga kelapan liga dengan 18 mata.

“Kemenangan besar malam ini (kelmarin) memang tidak dijangka dan pencapaian ini telah memudahkan misi untuk kekal dalam saingan Liga Super (musim depan).

“Saya gembira dengan keputusan ini, namun kita harus lebih fokus menghadapi tiga baki perlawanan di gelanggang sendiri selepas ini,” kata Almeida ketika ditemui selepas perlawanan malam kelmarin.

T-Team mendahului satu gol menerusi tandukan padu penyerang gantian, Muhammad Fauzi Abdul Kadar pada minit ke-32, namun giliran Melaka United pula mengamuk pada separuh masa kedua apa bila meledak lima gol.

Penyerang import, Marko Simic cemerlang menyumbang dua gol untuk pasukan pelawat pada minit ke-49 dan ke-89, manakala tiga gol lagi disumbangkan oleh Muhammad Fauzi Roslan (m-70), G. Puaneswaran (m-70) dan Felipe de Souza (m-73).

Almeida berkata, tempoh berehat sebulan sehingga 9 September depan akan digunakan sepenuhnya untuk melakukan persiapan rapi, bukan sahaja untuk kekal dalam saingan Liga Super, malah mara lebih jauh dalam kempen Piala Malaysia.

Mengulas perlawanan malam kelmarin, Almeida mengakui anak-anak buahnya tidak bermain dengan baik pada separuh masa pertama sehingga mudah dibolosi, namun perubahan taktikal pada separuh masa kedua berjaya mengubah rentak permainan Melaka United.

Pengendali berusia 39 tahun yang ber­asal dari Portugal itu berkata, gol penya­maan yang dijaringkan Simic pada minit ke-49 telah menaikkan semangat anak-anak buahnya untuk lebih agresif sehingga mampu meledak empat lagi gol sebelum wisel penamat dibunyikan.

Dalam pada itu, bekas pengendali sementara T-Team tersebut juga berkata, kehadirannya di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah malam kelmarin sejak meninggalkannya pada tahun 2014 sangat bersifat peribadi.

Beliau dedikasikan kemenangan berke­naan kepada bekas pegawai media skuad The Titans, Zainuddin Muhammad yang meninggal dunia awal tahun ini.

No comments:

Post a Comment