Translate

Sunday, August 6, 2017

Misi Terengganu ke Liga Super semakin hampir

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KEMENANGAN ke atas pasukan berstatus kelab, Kuantan FA di Stadium Darul Makmur, Kuantan kelmarin meletakkan skuad Terengganu semakin hampir menempah slot ke Liga Super musim depan.

Skuad Penyu kini mengekori rapat pendahulu, Kuala Lumpur dengan kutipan mata sama iaitu 41 mata dengan aksi Liga Premier hanya masih berbaki tiga perlawanan.

Pengendali Terengganu, Irfan Bakti Abu Salim berkata, beliau gembira anak-anak buahnya dapat merealisasikan misi wajib menang yang telah ditetapkan bagi aksi menentang Kuantan FA tersebut.

“Saya percaya, para pemain semakin yakin untuk mengotakan janji sejak awal musim lagi iaitu melangkah ke Liga Super musim depan.

“Cuti rehat selama sebulan bagi memberi laluan kepada penganjuran Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 ini akan digunakan sepenuhnya untuk melakukan persiapan rapi bagi mengharungi baki tiga perlawanan Liga Premier berkenaan,” katanya kepada Kosmo! Ahad di Kuala Terengganu semalam.

Pada aksi kelmarin, Terengganu bergaya membenam cabaran Kuantan FA menerusi dua jaringan penyerang import berbisa, Tchetche Kipre pada minit ke-35 dan 48 serta Adib Aizuddin Ab. Latif pada minit ke-57.

Irfan berkata, beliau juga mengharapkan anak-anak buahnya tidak terlalu leka kerana persaingan melibatkan empat pasukan teratas Liga Premier iaitu Kuala Lumpur, Terengganu, Negeri Sembilan dan kelab Perbadanan Kemajuan Negeri Perak (PKNP FC) terlalu sengit.

Bekas pengendali Felda United itu berkata, pemain-pemainnya perlu fokus pada baki tiga perlawanan tersebut kerana perebutan untuk dua slot ke Liga Super masih terbuka.

“Boleh saya katakan, kita perlu menang sekurang-kurangnya dua perlawanan untuk berada di kedudukan selesa untuk mencapai misi mengisi posisi dua teratas liga,” katanya.

No comments:

Post a Comment