Translate

Friday, February 17, 2017

UMT lancar program 2u2i Sarjana Muda Perakaunan

KUALA NERUS - Universiti Malaysia Terengganu (UMT) dengan kerjasama firma perakaunan Bumiputera antara terbesar di negara ini, Salihin Chartered Accountant melancarkan program Dua Universiti Dua Industri (2u2i) bagi Sarjana Muda Perakaunan.
Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Idris Jusoh berkata, program yang bertujuan untuk meningkatkan pembelajaran graduan melalui pengalaman kerja itu merupakan yang pertama di dalam negara ini dan dunia melibatkan kursus Perakaunan.
"Program ini membolehkan pelajar belajar selama dua tahun di universiti dan dua tahun berikutnya pengalaman bekerja di dalam industri. UMT telah memperkenalkan lima subjek baru untuk jurusan Sarjana Muda Perakaunan bagi menyokong program 2u2i tersebut.
"Pelajar jurusan Sarjana Muda Perakaunan bakal ditempatkan di Firma Pengajaran Perakaunan kendalian Salihin Chartered Accountant seawal tahun kedua pengajian mereka," katanya selepas melancarkan program tersebut di Pusat Pengajian Perniagaan dan Maritim, UMT di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment