Translate

Thursday, February 23, 2017

Kakitangan UniSZA hilang di laut

KUALA NERUS – Seorang pembantu am Jabatan Pe­ngurusan Pembangunan Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) dikhuatiri hilang selepas turun ke laut untuk menangkap ikan di Pantai Seberang Takir di sini kelmarin.

Ketua Cawangan Pengurusan dan Ope­rasi Jabatan Bom­ba dan Penyelamat Terengganu, Mohd. Zulkhairul Mohd. Razilah berkata, pihaknya mene­rima laporan tentang kehilangan Wan Abd. Manan Wan Ahmad (gambar kecil), 49, pada pukul 11.55 malam.

“Berdasarkan maklumat awal, mangsa dikatakan turun ke laut bersendirian dengan menaiki sebuah bot fiber dari Jeti Seberang Takir, Kuala Nerus pada pukul 6.30 petang.

“Dia tidak pulang sehingga lewat malam dan usaha untuk menghubunginya juga turut gagal sehingga menimbulkan kegusaran ahli keluarga,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.
Mohd. Zulkhairul berkata, sepasukan anggota bomba telah melancarkan operasi mencari dan menyelamat mangsa telah digerakkan pada pukul 8 pagi semalam.

Beliau berkata, tumpuan diberikan kepada kawasan pesisir pantai dari Seberang Takir di sini hingga Kelulut, Marang.

“Setakat ini, sebuah bot fiber dipercayai milik mangsa dijumpai terdampar di Pantai Teluk Ketapang di sini pada pukul 8.15 pagi. Ia ditemui kira-kira 7.5 kilometer dari lokasi mangsa turun ke laut di Jeti Seberang Takir di sini,” katanya.

No comments:

Post a Comment