Translate

Saturday, February 18, 2017

Lelaki maut dirempuh treler

DUNGUN - Perjalanan seorang lelaki untuk menunaikan solat Jumaat di sebuah masjid di bandar ini berakhir dengan tragedi selepas terlibat dalam kemalangan di Kilometer 73.9, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan berhampiran Kampung Tanjung Pagar di sini hari ini.
Dalam kejadian pada pukul 1.30 petang itu, Mohd. Yashim Ali, 48, maut akibat kecederaan parah di beberapa anggota badan akibat tersepit di dalam kereta Proton Wira dipandunya yang terbabas ke laluan bertentangan sebelum dirempuh sebuah lori treler tidak bermuatan.
Ketua Polis Daerah Dungun, Superitenden Ahmad Zailani Yaakub berkata, sewaktu kejadian, Mohd. Yashim yang bekerja sendiri dalam perjalanan ke masjid berhampiran untuk menunaikan solat Jumaat dari rumahnya di Kampung Sungai Buaya di sini.
"Kereta Proton Wira yang dipandu mangsa terbabas lalu memasuki laluan bertentangan sebelum dirempuh sebuah lori treler yang dalam perjalanan ke Kawasan Perindustrian Kerteh, Kemaman dari Marang.
"Rempuhan itu menyebabkan kereta mangsa berpusing beberapa kali sebelum merempuh pula sebuah kereta Perodua Myvi yang datang dari arah Dungun," katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment