Translate

Tuesday, September 26, 2017

Tiga wanita maut termasuk seorang guru dalam kemalangan babitkan dua buah kereta

MARANG - Tiga termasuk seorang guru wanita maut selepas dua kenderaan yang dinaiki mereka bertembung dalam kemalangan di Kilometer 42, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan berhampiran Kampung Gong Balai dekat sini hari ini.
Dalam kejadian pada 7.20 pagi itu, Kamariah Deraman , 43, dan kakak tirinya, Rohimah Baru, 53, yang menaiki kereta Proton Saga BLM meninggal dunia di lokasi kejadian akibat kecederaan parah di bahagian kepala dan sebahagian badan.
Zaimah Abdul Rahman, 54, yang menaiki kereta Perodua Viva juga meninggal dunia di lokasi kejadian.
Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Mohd. Suhaimi Ali berkata, sewaktu kejadian, Zaimah yang merupakan guru dalam perjalanan ke Sekolah Menengah Kebangsaan Datuk Awang Jabar, Jambu Bongkok untuk mengajar kelas tambahan.
"Sewaktu tiba di lokasi kejadian, kereta Perodua Viva yang dipandu sendirian oleh Zaimah tiba-tiba dirempuh secara berhadapan oleh kereta di pandu Kamariah.
"Terdahulu kereta Proton Proton Saga BLM yang dinaiki Kamariah dan Rohimah hilang kawalan lalu terbabas hingga memasuki laluan bertentangan," katanya kepada Kosmo! di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment