Translate

Tuesday, September 19, 2017

Kerajaan negeri Terengganu cadang anjur program bulan madu untuk keluarga bermasalah

Oleh MOHD. AZLI ADLAN


KUALA TERENGGANU - Selepas kejayaan program perkahwinan perdana untuk golongan muda dan bulan madu kedua bagi pasangan yang ingin bercerai, kerajaan negeri Terengganu berhasrat untuk membantu keluarga yang mempunyai anak bermasalah pula.
Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Razif Abd. Rahman berkata, kerajaan negeri menerusi Yayasan Pembangunan Keluarga Terengganu (YBKT) akan menganjurkan program percutian ala bulan madu bagi membantu keluarga bermasalah tersebut untuk membaiki hubungan masing-masing.
"Sepanjang percutian selama tiga hari dua malam tersebut, seisi keluarga terlibat akan menjalani pelbagai aktiviti bersama yang dikendalikan oleh kaunselor-kaunselor berpengalaman.
"Peserta terlibat akan dikenalpasti daripada keluarga pelajar yang mempunyai masalah disiplin dan akhlak di sekolah dan ia akan dicalonkan oleh Jabatan Pendidikan negeri," katanya selepas menghadiri program Keluarga Generasi Transformasi Terengganu Baharu (TTB) : Perkahwinan Perdana di Taman Tamadun Islam di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment