Translate

Monday, September 18, 2017

Peniaga hantar SMS lucah dipenjara tiga bulan

KUALA TERENGGANU - Gara-gara menghantar 10 khidmat pesanan ringkas (SMS) lucah terhadap seorang guru wanita pada tahun lalu, seorang peniaga dijatuhi penjara tiga bulan oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini.
Mohd. Basyir Abu Bakar, 37, membuat pengakuan bersalah sebaik pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Mohammad Haldar Abdul Aziz.
Berdasarkan pertuduhan, Mohd. Basyir didakwa membuat penghantaran komunikasi lucah menggunakan SMS secara sedar ke nombor telefon bimbit lain dengan niat untuk mengganggu individu berkenaan yang merupakan seorang guru wanita antara pukul 12.40 tengah malam, 1 Mac 2016 dan pukul 6.08 petang, 4 Mac 2016.
Tertuduh didakwa menghantar SMS lucah itu kepada mangsa yang dibaca di sebuah premis tidak bernombor di hadapan Sekolah Kebangsaan Bukit Puteri, Kampung Tok Has, Jerteh, Besut.
Mohd. Basyir didakwa mengikut Seksyen 233(1)(A) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM50,000 atau penjara sehingga setahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment