Translate

Saturday, September 2, 2017

Tengkorak ditemui sah milik remaja perempuan

KUALA TERENGGANU – Hasil bedah siasatan yang dijalankan terhadap tengkorak manusia yang ditemui di kawasan hutan di Kampung Pasir Panjang, Pulau Perhentian, Besut pada Selasa lalu mendapati ia milik seorang remaja perempuan berusia dalam lingkungan 15 hingga 25 tahun.

Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi berkata, pakar forensik Hospital Sultanah Nur Zahirah yang melakukan ujian toksikologi terhadap tengkorak terbabit juga mendapati ia milik seorang individu perempuan Asia.

“Pakar forensik terbabit turut menganalisis dua tulang dipercayai paha kiri dan betis milik mangsa yang dijumpai sewaktu pemeriksaan lanjut dilakukan di lokasi kejadian semalam (kelmarin).

“Hasil bedah siasat juga menunjukkan kematian mangsa bukan disebabkan oleh perbuatan jenayah dan ia dipercayai telah meninggal dunia dalam tempoh lebih setengah tahun,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Kosmo! semalam melaporkan penduduk Pulau Perhentian Kecil gempar ekoran penemuan satu tengkorak manusia di kawasan hutan berhampiran Kampung Pasir Panjang pada Selasa lalu.

No comments:

Post a Comment