Translate

Tuesday, April 12, 2016

Pesuruhjaya Sumpah didakwa tidak patuhi prosedur mahkamah

KUALA LUMPUR - Seorang Pesuruhjaya Sumpah Mahkamah Kuala Lumpur di sini dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini atas pertuduhan tidak mengesahkan identiti dan butiran peribadi penghantar surat yang mengemukakan petisyen kepadanya pada dua tahun lalu.
Mohd. Zawawi Hamdi @ Abdul Manap, 56, membuat pengakuan tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Mohd. Faizal Ismail.
Berdasarkan pertuduhan, Mohd. Zawawi didakwa tidak mematuhi kaedah-kaedah pesuruhjaya sumpah dengan tidak menentukankan identiti dan butiran peribadi Izwan Hamimi Abdul Wazir, 29, yang membawa afividit oleh pempetisyen bagi menyokong petisyen kes penceraian Koh Mei Ling, 43, untuk diikrar di hadapannya.
Perbuatan itu didakwa dilakukan di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur, Jalan Duta di sini antara 8 pagi dan 1.11 petang pada 31 Disember lalu.
Mohd. Zawawi didakwa mengikut Seksyen 13(2)(a) Kaedah-Kaedah Pesuruhjaya Sumpah 1993 yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM1,000 atau penjara sehingga enam bulan jika sabit kesalahan. - K! ONLINE

2 comments:

  1. Bukan dia Sahara 99% PJS yang lain pun sana sahaja. Kesian dia ini.

    ReplyDelete