Translate

Friday, April 22, 2016

Ranieri hanya sasar 10 terbaik

LEICESTER – Pe­ngendali Leicester City, Claudio Ranieri mene­gaska, beliau sekadar menyasarkan ke­dudukan pertengahan liga pada musim biarpun kelabnya kini sudah begitu hampir merangkul gela­ran Liga Perdana England (EPL) musim ini.

Ketika saingan liga berbaki empat perlawanan, kelab yang terkenal dengan jolokan The Foxes itu telah berjaya mengejutkan semua pemerhati dan peminat bola sepak dunia apabila muncul sebagai pendahulu liga de­ngan kelebihan lima mata berban­ding pasukan di tempat kedua Tottenham Hotspur.

Peningkatan mendadak di bawah kendalian Ranieri yang menggantikan Nigel Pearson pada Julai tahun lalu amat luar biasa kerana pada musim lalu, Leicester sekadar bergelut di zon penyingkiran.

Begitupun, Ranieri yang juga bekas pengendali Chelsea mengakui dia tidak boleh mengharapkan The Foxes akan terus menjadi salah sebuah kelab yang mampu mencabar kejuaraan liga pada musim hadapan biarpun dinobatkan juara EPL musim ini sekalipun.

“Kita perlu sedar pencapaian tahun ini luar biasa. Sewaktu saya tiba dan melihat barisan pemain, saya sedar kami boleh melakukan sesuatu yang baik.

“Sebagai kelab kerdil yang tidak pernah diberi sebarang harapan, kami telah membuktikan tiada apa yang mustahil,” ujarnya sebagai dipetik oleh AS.

Ranieri berkata, pencapaian Leicester itu merupakan contoh terbaik bahawa setiap kelab yang beraksi dalam EPL boleh mencapai kemenangan dengan cara yang berbeza selagi mereka mempercayai kemampuan sendiri dan berjuang untuk mencapai­nya.

Beliau berkata, anak-anak buahnya secara bersama telah be­kerja keras untuk merea­li­­sa­sikan impian tersebut. – Agensi

No comments:

Post a Comment