Translate

Wednesday, April 20, 2016

Marchionne lahir kebimbangan prestasi Ferrari

SHANGHAI, China – Ketua pasukan Ferrari, Maurizio Arrivabene berkata, pengerusinya, Sergio Marchionne tidak gembira dengan pres­tasi pasukannya pada perlumbaan Grand Prix (GP) China.
Pada perlumbaan Ahad lalu, dua pemandu Ferrari, Kimi Raikkonen dan Sebastian Vettel yang masing-masing bermula di petak ketiga dan keempat telah bergesel sesama sendiri di awal perlumbaan.
Ketinggalan 53 mata dengan pasukan Mercedes, Ferrari setakat ini juga telah gagal untuk me­mintas pasukan lawan yang mendapat jolokan Silver Arrows sama ada pada sesi latihan mahupun perlumbaan sebenar pada tiga GP yang telah berlangsung musim ini.
Ia merupakan perkara yang pa­ling dibimbangkan oleh Marchionne.
“Beliau memahami perlumbaan F1 dan sudah pastilah tidak berpuas hati seperti apa yang saya sendiri rasai. Begitupun beliau telah me­nyaksikan perlumbaan itu dan dalam keadaan tertentu, apa yang boleh dilakukan?
“Kita boleh menyatakan banyak perkara tetapi tiada apa yang boleh dilakukan terhadap pasukan mahupun jentera. Perkara telah berlaku dan kita harus menerimanya.
“Memang beliau tidak gembira, saya pun tertanya-tanya adakah beliau seorang presiden (pasukan) sejati sekiranya berasa gembira dengan keputusan yang kami peroleh ketika ini,” kata Arrivabene.
Vettle menamatkan perlumbaan di tempat kedua, manakala Raikkonen sekadar berpuas hati di kedudukan kelima pada perlumbaan tersebut yang terus menyaksikan Nico Rosberg meraih kemenangan ketiga berturut-turut setakat musim ini. – Agensi

No comments:

Post a Comment