Translate

Thursday, April 21, 2016

Spurs hampiri impian juara

LONDON – Pengendali Tottenham Hotspur, Mauricio Pochettino semakin menghampiri impian untuk merangkul kejuaraan Liga Perdana England (EPL) selepas menang selesa 4-0 ke atas Stoke City kelmarin.

Harry Kane dan Dele Alli masing-masing menjaringkan dua gol bagi membantu Spurs memperoleh kemenangan di Stadium Britannia, sekali gus merapatkan jurang dengan skuad pendahulu, Leicester City.

Ketika ini, Spurs dan Leicester mencatat perbezaan lima mata dan masih perlu mengharungi baki empat perlawanan sebelum menamatkan saingan EPL musim ini.

“Ia merupakan perlawanan yang hebat dan saya amat berpuas hati dengan prestasi dipamerkan. Perjuangan perlu diteruskan dengan matlamat kami untuk memberi saingan dan tekanan kepada Leicester. Persembahan dan keputusan yang diperoleh dalam perlawanan ini amat mengagumkan.

“Saya amat berpuas hati. Stoke memerlukan kemenangan, namun kami telah menunjukkan personaliti dan karakter sebenar. Mungkin ini merupakan antara prestasi terbaik pasukan yang patut dibanggakan kerana kami mampu menyerap tekanan,” kata pe­ngendali Tottenham itu.

Pochettino berkata, beliau kagum ke­rana mempunyai barisan pemain yang sentiasa dahagakan kemenangan serta semangat juang yang jitu.

“Pemain-pemain saya berhak menerima pujian dan penghargaan terhadap aksi yang telah mereka pamerkan pada musim ini,” katanya.

Tottenham yang me­rupakan pasukan paling banyak menjaringkan gol dalam saingan EPL setakat ini bakal menghadapi West Brom pada Isnin depan. – Agensi

No comments:

Post a Comment