Translate

Saturday, June 10, 2017

Penagih dadah mengamuk minta wang BR1M

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

BESUT - Kampung Gong Duek, Jertih gempar semalam selepas seorang lelaki yang dipercayai berada dalam pengaruh dadah mengamuk selepas permintaannya untuk mendapat wang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) tidak dipenuhi pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan kampung itu.
Dalam kejadian pada pukul 3 petang itu, suspek yang berusia dalam lingkungan 30-an telah bertindak merosakkan kereta Proton Wira milik pengerusi JKKK tersebut dengan sebilah golok selain mahu mengugut mahu mencederakan pemimpin kampung berkenaan.
Drama amukan itu telah berlarutan sehingga pukul 11 malam sebelum dia bertindak melarikan diri ke dalam hutan berhampiran bagi melepaskan diri daripada kepungan polis.
Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi berkata, insiden bermula apabila suspek yang dipercayai berada dalam pengaruh dadah telah pergi ke rumah pengerusi JKKK tersebut untuk menuntut wang BR1M.
"Pengerusi JKKK terbabit terpinga-pinga kerana bukan beliau yang bertanggungjawab mengagihkan wang BR1M sebaliknya bantuan itu didebitkan terus ke akaun bank penerima.
"Suspek tidak dapat menerima alasan mangsa telah naik marah sebelum datang semula ke rumah pengerusi JKKK tersebut dengan membawa sebilah golok," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Besut di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment