Translate

Saturday, June 24, 2017

40,000 pelita raya bakal menerangi empat daerah di Terengganu

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KEMAMAN - Empat daerah iaitu daerah ini, Kuala Terengganu, Kuala Nerus dan Besut bakal meriah dengan pemasangan sekurang-kurangnya 40,000 pelita raya sempena penganjuran pertandingan Pelita Raya Beautiful Terengganu yang bakal bermula hari ini.

Pengarah Jabatan Pelancongan Terengganu, Tun Ahmad Faisal Tun Abdul Razak berkata, empat buah kampung iaitu Kampung Air Putih, Kemaman; Kampung Beris Lampu, Besut; Kampung Sekati, Kuala Terengganu dan Kampung Padang Hangus, Kuala Nerus bakal mewakili daerah masing-masing dalam pertandingan tersebut.

"Pertandingan pelita raya ini telah dianjurkan sejak tahun 2009 dan kali ini ia kaan melibatkan empat daerah berbanding cuma satu daerah sahaja yang dipilih setiap tahun sebelum ini.

"Kita menyasar sekurang-kurangnya 100 rumah menyertai pertandingan itu di setiap kampung terlibat. Setiap rumah pula disyaratkan memasang minimum 100 sumbu pelita raya," katanya kepada pemberita.

Beliau berkata demikian ketika melancarkan pertandingan Pelita Raya Beautiful Terengganu di Kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Perasing di sini semalam. - K Online!

No comments:

Post a Comment