Translate

Monday, June 26, 2017

Pasar raya Sabasun buka cawangan ketiga di Cheneh

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KEMAMAN – Sabasun Hyperruncit Sdn. Bhd. (Sabasun), pasar raya milik penuh bumiputera me­lebarkan operasinya dengan pembukaan cawangan ketiga di Kawasan Industri Kecil dan Sederhana (IKS) Cheneh dekat sini.

Sabasun yang mula beroperasi sejak tahun 2015 itu berkonsepkan pasar raya menjual produk halal dan ia  memasarkan lebih 2,000 produk daripada IKS.

Pengarah Urusan Sabasun, Che Salmi Che Ibrahim berkata, pembukaan cawangan yang  melibatkan kos sebanyak RM500,000 itu akan dapat memenuhi permintaan penduduk di Wilayah Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (Kete­ngah) yang merangkumi sebahagian daerah ini dan Dungun.

“Sambutan yang diterima daripada penduduk setempat amat memberangsangkan sejak Sabasun Cheneh dibuka kira-kira tiga minggu lalu.

“Walaupun dalam keadaan ekonomi mencabar kini, kami mendapati kuasa membeli penduduk Wilayah Ketengah agak tinggi,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas menyaksikan perasmian Sabasun Cheneh yang disempurnakan Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Razif Abd. Rahman di sini semalam.

Che Salmi menjelaskan, Sabasun Cheneh kini beroperasi dengan 30 pekerja di tiga lot premis perniagaan bangunan Kawasan IKS Cheneh yang disewa daripada Ketengah.

Menurut beliau, syarikat turut menyasarkan untuk membuka cawangan keempat di Kemasik dekat sini menjelang penghujung tahun ini.

No comments:

Post a Comment