Translate

Sunday, May 22, 2016

Tanah untuk pengantin baru Keluarga Generasi TTB : Perkahwinan Perdana

KUALA TERENGGANU - Seramai 217 pengantin baru di seluruh Terengganu yang menyertai program Keluarga Generasi Transformasi Terengganu Baru (TTB): Perkahwinan Perdana anjuran Yayasan Pembangunan Keluarga Terengganu berpeluang menerima sebidang tanah daripada kerajaan negeri.
Menteri Besar Terengganu, Ahmad Razif Abd. Rahman berkata, pemberian tanah tersebut bertujuan membantu pasangan yang baru mendirikan rumah tangga terbabit untuk membina rumah bagi memulakan penghidupan baharu.
"Ia selaras dengan konsep TTB yang bukan sahaja mahu membantu pasangan yang kurang berkemampuan ini mendirikan rumah tangga malah sepanjang tempoh perkahwinan.
"Sudah menjadi hasrat kerajaan negeri untuk membantu golongan ini keluar daripada garis kemiskinan dan melahirkan generasi baru yang berjaya," katanya selepas menghadiri majlis resepsi 70 pengantin baru dari sekitar.
daerah ini dan Kuala Nerus yang menyertai program Keluarga Generasi TTB : Perkahwinan Perdana di Wisma Darul Iman di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment