Translate

Tuesday, May 10, 2016

Jenazah Ahmad Sobri selamat disemadikan

KUALA TERENGGANU - Jenazah pengawal peribadi Timbalan Menteri Perusahaan, Peladangan dan Komoditi, Lans. Koperal Ahmad Sobri Harun, 26, selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Tok Mek Ngah, Kampung Bukit Cempaka, Tepoh di sini pada pukul 8.20 pagi tadi.
Seramai 300 orang menghadiri upacara pengebumiannya dilangsungkan dalam adat-istiadat kepolisan.
Terdahulu, jenazah Ahmad Sobri yang diterbangkan dengan pesawat Charlie C130 milik Tentera Udara Diraja Malaysia selamat tiba di Lapangan Terbang Sultan Mahmud di sini pada pukul 6.20 pagi.
Selain ahli keluarga, antara yang menyambut jenazah tersebut ialah Menteri Besar Tengganu, Ahmad Razif Abd. Rahman dan Ketua Polis negeri, Datuk Rosli Ab. Rahim.
Jenazah Ahmad Sobri yang merupakan anak keempat dari lima beradik kemudiannya disembahyangkan di rumah keluarganya di Kampung Bukit Cempaka.
Beliau merupakan salah seorang daripada enam termasuk Timbalan Menteri Perusahaan, Peladangan dan Komoditi, Datuk Noriah Kasnon yang terkorban dalam nahas helikopter di Sebuyau, Sarawak pada Khamis lalu.
Terdahulu malam tadi, jasad Ketua Setiausaha Kementerian Perusahaan Perladangan dan Komoditi, mendiang Dr. Sundaran Annamalai tiba di Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Subang, Petaling Jaya.
Jasad mendiang yang diterbangkan dengan menaiki pesawat Charlie C130 milik TUDM selamat mendarat kira-kira pukul 12 tengah malam selepas berlepas dari Pangkalan TUDM Kuching pada pukul 9.50 malam semalam.
Balu mendiang, Datin K. Talagavathi dan dua anaknya turut mengiringi jenazah. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment