Translate

Friday, May 27, 2016

MB tidak tahu arahan Pengarah Pendidikan Terengganu

KUALA TERENGGANU – Menteri Besar Terengganu, Ahmad Razif Abd. Rahman menjelaskan beliau hanya sekadar bergurau apabila menegur guru-guru yang tidak memberikan tepukan bergemuruh semasa sam­butan Hari Guru peringkat negeri di Stadium Tertutup Sultan Mizan, Gong Badak di sini pada Selasa lalu.
Justeru, beliau tidak mengetahui terdapat arahan daripada Pengarah Pendidikan negeri, Shafruddin Ali Hussin yang meminta guru-guru menjalani latihan bertepuk tangan selama lima minit selepas kejadian itu.

“Kebanyakan warga pendidikan di negeri tersebut terdiri daripada rakan-rakan saya. Tidak tahu pula jadi macam ini (arahan supaya guru-guru menjalani latihan bertepuk tangan),” katanya menerusi WhatsApp kepada Kosmo! semalam.

Beliau berkata demikian bagi mengulas arahan Shafruddin yang meminta guru-guru di negeri ini melakukan latihan bertepuk tangan yang menjadi viral di media sosial semalam.

Pada sambutan Hari Guru pe­ringkat negeri itu, Ahmad Razif bertanya kenapa warga pendidik tidak bertepuk tangan selepas dana pendidikan sebanyak RM300,000 diumumkan.

Ahmad Razif berkata, beliau yang merupakan seorang guru sebelum menceburkan diri secara serius dalam bidang politik meminta isu tersebut tidak diperbesarkan-besarkan lagi.

No comments:

Post a Comment