Translate

Saturday, August 19, 2023

Kereta peminjam wang ditembak ketika jumpa pelanggan

 

Oleh MOHD AZLI ADLAN

SETIU – Tiga pekerja syarikat peminjam wang cemas apabila kereta Perodua Bezza dinaiki mereka tiba-tiba diserang individu tidak dikenali di Rhu Sepuluh di sini hari ini.

Dalam kejadian pada pukul 12.55 tengah hari itu, salah seorang mangsa yang berusia dalam lingkungan 24 hingga 36 tahun cedera terkena tembakan pada bahagian belakang bahu kanan.

Difahamkan sewaktu kejadian, mereka sepatutnya menemui bakal pelanggan di belakang sebuah pasar di Rhu Sepuluh.

Ketua Polis Terengganu, Datuk Mazli Mazlan berkata, sebaik tiba di lokasi kejadian, kereta Perodua Bezza mereka telah dikejar dua kenderaan lain jenis Proton Persona dan Perodua Myvi dipandu individu tidak dikenali.

Beliau berkata, dua das tembakan dipercayai menggunakan pistol buatan sendiri telah dilepaskan ke arah kereta dinaiki yang mangsa naiki.

“Kereta mangsa kemudiannya terbabas lalu terbalik berhampiran sebuah kedai serbaneka.

“Siasatan awal mendapati dua kereta dinaiki suspek yang memakai cermin gelap dan ditanggalkan nombor pendaftaran memecut laju ke arah utara (Besut),” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini hari ini.

Mazli berkata, kes disiasat mengikut Sekyen 307 Kanun Keseksaan dan Seksyen 3 Akta Senjata Api 1971.

Sementara itu, seorang pekerja kedai serbaneka, Umi Suhairah Mohd. Zaidu, 31, terkejut dua daripada mangsa yang berlumuran darah tiba-tiba meluru masuk ke premis perniagaan sebaik ditimpa kemalangan.

No comments:

Post a Comment