Translate

Sunday, August 20, 2023

Kerajaan negeri Terengganu terus bekerja gear tiga mulai esok

 

Oleh MOHD AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU – Pembahagian portfolio 10 Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) atau Exco Terengganu akan diumumkan esok.

Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, pengumuman itu akan dilakukan pada Mesyuarat Exco Mingguan pertama.

“Saya akan persembahkan cadangan portfolio itu kepada (Sultan Terengganu) Sultan Mizan Zainal Abidin esok sebelum mempengerusikan Mesyuarat Exco Mingguan pertama pada pukul 10 pagi.

“Exco-exco (Terengganu) boleh terus bekerja selepas itu. Kami lakukan dengan pantas kerana jika penggal pertama, kita bergerak dengan gear satu, kali ini terus gear tiga,” katanya di Istana Syarqiyyah, Chendering di sini hari ini.

Terdahulu beliau mengangkat sumpah pelantikan sebagai Menteri Besar di hadapan Sultan Terengganu, Sultan Mizan Zainal Abidin.

Turut melafaz sumpah jawatan, 10 Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) termasuk empat muka baharu yang dilantik Exco kerajaan negeri Terengganu.

Ahmad Samsuri berkata, portfolio dalam MMKN Terengganu kelak akan diselaraskan agar sepadan di peringkat kementerian.

Dalam pada itu, ADUN Ru Redang itu berkata, penggal Dewan Undangan Negeri (DUN) ke-15 merupakan fasa penting bagi Terengganu kerana projek Rel Pantai Timur (ECRL) dijangka siap pada tahun 2017. – KOSMO! ONLINE.

No comments:

Post a Comment