Translate

Wednesday, August 16, 2023

6,957 anggota keselamatan Terengganu mengundi awal

 

  • Oleh MOHD AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU – Seramai 6,957 anggota keselamatan dan ahli keluarga mereka di Terengganu menunaikan tanggungjawab mengundi awal untuk Pilihan Raya Negeri (PRN) dan Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Terengganu hari ini.

Ketua Polis Terengganu, Datuk Mazli Mazlan berkata, ia merangkumi 4,395 pegawai dan anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM), Angkatan Tentera Malaysia (1,884) dan ahli keluarga PDRM dan ATM (678).

“Sebanyak 35 saluran mengundi awal telah dibuka di seluruh Terengganu termasuk lima di Ibu Pejabat Polis Kontijen (IPK) Terengganu di sini.

“Perjalanan pengundian awal sejak pukul 8 pagi tadi (semalam) berjalan lancar,” katanya pada sidang akhbar di IPK Terengganu di sini hari ini.

Dalam perkembangan berkaitan, Mazlan memberitahu, seramai 4,668 anggota dan pegawai polis akan bertugas di seluruh negeri ini pada hari pengundian, Sabtu ini.

Tambah beliau, seramai 1,273 anggota dan pegawai polis pula akan terlibat dalam pasca PRN bagi mengawal keselamatan seluruh negeri ini.

“Sehubungan itu, saya menyeru semua pengundi yang layak tidak perlu bimbang untuk menunaikan tanggungjawab keluar mengundi pada 12 Ogos ini.

“Saya juga mengingatkan calon dan wakil parti bertanding agar sentiasa mematuhi peraturan pilihan raya ditetapkan dan jangan melakukan sebarang provokasi,” katanya. – KOSMO! ONLINE

No comments:

Post a Comment