Translate

Friday, April 28, 2023

Remaja mangsa pertama cedera main mercun

 

Oleh MOHD AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU – Gara-gara bermain mercun yang telah diubahsuai, seorang remaja lelaki berusia 13 tahun cedera pada mata kanan di Kuala Nerus dekat sini pada kelmarin.

Kejadian pada pukul 8.30 malam itu, tiga lagi rakannya yang berusia antara lapan hingga 13 tahun turut cedera ringan pada bahagian badan.

Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Abdul Rahim Md. Din berkata, sewaktu kejadian, kesemua mangsa dikatakan sedang bermain mercun di kawasan berhampiran rumah mereka.

“Siasatan awal mendapati mercun itu dipercayai telah diubahsuai bagi mengeluarkan bunyi yang kuat.

“Kesan letupan kemudiannya telah menyebabkan mangsa (remaja berusia 13 tahun) cedera pada bahagian mata,” katanya di sini hari ini.

Abdul Rahim berkata, tiga lagi rakannya mengalami kecederaan ringan menerima rawatan sebagai pesakit luar di Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini.

Beliau berkata, remaja berusia 13 tahun itu sedang menerima rawatan lanjut di wad hospital sama.

“Abang mangsa berusia 25 tahun telah membuat laporan polis di Balai Polis Kuala Terengganu pada pukul 10.58 malam kelmarin.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 8 Akta Bahan Letupan 1957 dan Seksyen 31 (1) (a) Akta Kanak-Kanak 2001,” katanya. – KOSMO! ONLINE

No comments:

Post a Comment