Translate

Saturday, October 5, 2019

JPJeBid jana perolehan RM27.23 juta

KUALA TERENGGANU –Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) mendapat perolehan sebanyak RM27.23 juta sejak sistem bidaan nombor pendaftaran kenderaan secara elektronik (JPJeBid) dilancarkan pada April lalu.

Timbalan Pengarah (Pelesenan) JPJ, Mohd. Hafiz Sham­sari ber­kata,  nombor pendaftaran kende­raan siri ALL yang dikeluarkan JPJ Perak pada bulan lalu men­ca­tatkan bidaan ter­tinggi iaitu sebanyak RM3.38 juta.

“Nombor pendaftaran ken­deraan ALL 1 pula mencatatkan bidaan tertinggi sejak sistem JPJeBid dilancarkan iaitu RM278,000.

“Setakat ini semua negeri ke­cuali Melaka, Selangor dan Ne­geri Sembilan telah melaksanakan sistem JPJeBid termasuk terbaharu, Terengganu pada Khamis ini,” katanya pada sidang akhbar pembukaan bidaan nombor pendaftaran kenderaan siri TCD di pejabat JPJ Terengganu di sini semalam.

Turut hadir, Pengarah JPJ Terengganu, Zulkarnain Yasin.
Mohd. Hafiz berkata, seramai 84,093 pengguna telah berdaftar dengan sistem JPJeBid yang boleh dimuat naik menerusi aplikasi Google Play dan App Store mulai 15 April lalu.

Sementara itu, Zulkarnain berkata, bidaan secara elektronik­ nombor pendaftaran kenderaan siri TCD selama lima hari dari 3 hingga 7 Oktober ini dijangka mampu menjana pe­rolehan antara RM700,000 hingga RM1 juta.

Beliau berkata, unjuran itu berdasarkan perolehan daripada bidaan tiga siri terdahulu iaitu TCA, TCB dan TCC yang dilakukan secara manual iaitu antara RM641,000 dan RM944,000.

No comments:

Post a Comment