Translate

Thursday, March 10, 2016

Ustaz Kasanova dipenjara setahun

KUALA LUMPUR - Seorang jurujual produk penapis air kesihatan yang turut digelar 'ustaz kasanova' dijatuhi hukuman penjara setahun dan enam sebatan oleh Mahkamah Tinggi Syariah di sini hari ini atas kesalahan melakukan persetubuhan luar nikah dengan bekas isterinya pada empat tahun lalu.

Hakim Nassor Abdul Aziz memerintahkan Mohd. Razis Ismail, 34, menjalani hukuman demikian setelah menerima pengakuan bersalah tertuduh yang dibuat pada 29 Februari lalu.

Berdasarkan pertuduhan, Mohd. Razis didakwa melakukan persetubuhan luar nikah dengan wanita berumur 40 tahun terbabit di sebuah hotel di sini antara Mac hingga Mei 2012.

Perbuatan tersebut telah menyebabkan wanita itu hamil dan melahirkan seorang kanak-kanak perempuan yang kini berusia hampir tiga tahun.

Sebelum itu, perkahwinan mereka telah diputuskan sebagai tidak sah oleh Mahkamah Rendah Syariah di sini pada 28 Jun 2011.

Mohd. Razis yang telah mengahwini 13 orang isteri didakwa mengikut Seksyen 23(1) Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1997. - K! Online

No comments:

Post a Comment