Translate

Thursday, March 24, 2016

Penganggur tikam dua lelaki termasuk pelancong dipenjara 18 bulan

KUALA LUMPUR - Seorang penganggur dijatuhi hukuman penjara 18 bulan oleh Mahkamah Majistret di sini hari ini atas dua kesalahan menikam dua lelaki berlainan termasuk seorang pelancong warganegara Amerika Syarikat pada minggu lalu.
Majistret Mahyudin Mohmad Som memerintahkan demikian selepas Jifran Ippah, 33, membuat pengakuan bersalah selepas kedua-dua pertuduhan dibacakan.
Berdasarkan pertuduhan pertama, Jifran didakwa dengan sengaja menyebabkan kecederaan terhadap Amit Mazin, 32, dengan menikam dada kanan mangsa dengan pisau di sebuah kedai snooker di Jalan Jambu Melaka 2, Jinjang Selatan di sini pada pukul 2.30 petang, 13 Mac lalu.
Bagi pertuduhan kedua pula, dia didakwa menikam seorang lelaki warganegara Amerika Syarikat, Street David dengan pisau di hadapan Pusat Perhutanan Bukit Nenas Eko Rimba, Jalan Raja Chulan di sini pada pukul 4 petang, 16 Mac lalu.
Jifran didakwa mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebatan jika sabit kesalahan bagi kedua-dua pertuduhan. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment