Translate

Thursday, March 17, 2016

Penolong Pengarah Kokurikulum Kuala Lumpur didakwa perdaya JPN negeri

KUALA LUMPUR - Penolong Pengarah Pusat Kokurikukum Kuala Lumpur di sini dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas pertuduhan memperdaya Jabatan Pelajaran Negeri (JPN) Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur berhubung pembayaran perkhidmatan mengurus berjumlah RM7,500 yang tidak wujud pada empat tahun lalu.
Idayusni Ismail, 42, membuat pengakuan tidak bersalah selepas kertas pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Allaudeen Ismail.
Berdasarkan kertas pertuduhan, Idayusni didakwa memperdaya JPN Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dengan mengemukakan dokumen palsu berhubung perkhidmatan mengurus aktiviti Bengkel Kerja Pengurusan Aktiviti Kejurulatihan berjumlah RM7,500 yang sebenarnya tidak wujud di Pusat Kokurikulum Kuala Lumpur, Jalan Berserah off Jalan Kuantan di sini pada 14 Disember 2012.
Dia didakwa mengikut Seksyen 18 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan denda maksimum lima kali nilai suapan atau RM10,000 mana yang lebih tinggi jika sabit kesalahan. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment