Translate

Tuesday, November 19, 2013

Zayar Win hampir pasti sertai skuad Perak

KAPTEN  skuad bawah 23 tahun  Myanmar , Kyaw Zayar Win (gambar) hampir pasti menyarung jersi skuad  Perak  pada musim hadapan.
Ketua Jurulatih  Perak , Abu Bakar Fadzim berkata, perbincangan antara Persatuan Bola Sepak  Perak  (PAFA) dengan pemain yang bermain di posisi tengah tersebut hampir mencapai kata sepakat.

"Saya boleh katakan 75 peratus dia (Zayar Win) akan menyertai kita pada musim depan. Perbincangan berlangsung positif dan hanya menunggu masa sesuai untuk menandatangani kontrak sahaja," katanya kepada Kosmo! ketika ditemui selepas perlawanan persahabatan antara skuad ujian  Perak  dengan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) di Stadium  Perak  di Ipoh semalam.

Dalam perlawanan tersebut,  Perak  menewaskan UPSI 4-0 dengan bekas pemain kebangsaan, Hardi Jaafar beraksi cemerlang mengemudi barisan tengah selain turut menjaringkan satu gol.

Abu Bakar berkata, Zayar Win yang kini beraksi untuk kelab tempatan  Myanmar , Kanbawza FC dijangka menyertai skuad Seladang selepas berakhirnya Sukan SEA ke-27 yang akan berlangsung di  Myanmar  pada pertengahan bulan depan.

Menurut beliau, selain sikap Zayar Win yang rajin selalu beraksi di padang, PAFA berminat untuk mendapatkan khidmat pemain berusia 22 tahun tersebut kerana corak permainannya secocok dengan taktik skuad  Perak .

"Lagi pun  Perak  mempunyai sejarah bola sepak dengan pemain-pemain  Myanmar  sejak zaman Aung ning dan Kwi Linlagi," katanya.

Selain itu, Abu Bakar memberitahu, PAFA juga sedang mengintai seorang pemain kebangsaan Burkina Faso yang bermain di posisi pertahanan.

Ujarnya, pemain tersebut bakal diuji kesesuaiannya sebelum diputuskan sama ada layak diserap ke dalam skuad Seladang atau sebaliknya pada pertengahan minggu ini.

Beliau juga membayangkan skuad Seladang pada musim 2014 akan dibarisi oleh gabungan pemain pengalaman dan muda.

"Bagi pemain tempatan pula setakat ini kita masih belum memuktamadkan sesiap lagi. Pemain-pemain yang melepasi saringan telah dikumpulkan bersama pemain  Perak  sedia ada sejak awal minggu ini (lepas).

"Kita akan atur beberapa perlawanan ujian lagi bagi menilai kemampuan, keserasian dan komitmen mereka terhadap skuad sebelum kontrak ditawarkan," katanya.

No comments:

Post a Comment