Translate

Friday, November 8, 2013

Azraai ambil keputusan berpisah dengan Perak

Oleh MOHD.  AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

KETUA jurulatih Perak, Mohd. Azraai Koh Abdullah membuat keputusan mengejut untuk meninggalkan sukad Seladang yang baru dibimbingnya selama semusim berkuatkuasa semalam.

Beliau mengesahkan keputusan itu setelah melakukan perbincangan dari hati ke hati dengan Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Perak  (PAFA), Khairul Azwan Harun semalam.

"Ya, memang saya menamatkan kontrak sebagai jurulatih Perak. Saya telah berterus-terang dengan Timbalan Presiden PAFA (Khairul Azwan) untuk menamatkan kontrak.

"Perbincangan berlangsung dengan baik dan kami telah mencapai persetujuan agar kontrak antara saya dengan PAFA yang masih berbaki setahun dapat ditamatkan," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Mohd. Azraai, 61, memberitahu secara dasarnya PAFA menghormati hasrat beliau dan berjanji akan mempermudahkan urusan berkaitan penamatkan kontrak sebagai jurulatih tersebut.

Beliau menerangkan persetujuan memutuskan kontrak tersebut masih secara lisan memandangkan perbincangan berkenaan telah dilakukan semalam yang merupakan hari Ahad.

"Selepas ini, segala syarat-syarat pelepasan kontak yang telah dipersetujui akan kami tandatangani," jelasnya.

Begitupun Mohd. Azraai enggan menjelaskan lebih lanjut butir-butir syarat pelepasan dan alasan beliau mengambil tindakan drastik meninggalkan skuad Seladang tersebut.

Bekas jurulatih Kedah, Harimau Muda A dan Negeri Sembilan itu juga menafikan ia berpunca daripada tindakan PAFA menggantung pegawai dan pemain Perak selama dua minggu berikutan dakwaan menjual perlawanan pada 23 September lalu.

"Tidak, masala itu (dakwaan rasuah) tiada kaitan dengan keputusan saya. Lagipun saya tidak takut disiasat," katanya.

No comments:

Post a Comment