Translate

Tuesday, February 4, 2014

23 kakitangan termasuk empat pegawai tertinggi PKNS dipecat serta-merta

SHAH ALAM - Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) dilanda kontroversi lagi apabila seramai 23 kakitangan termasuk empat pegawai pengurusan tertinggi dipecat berkuatkuasa serta-merta tanpa sebarang notis pemberitahuan awal.
Mereka yang dipecat merupakan pegawai dan kakitangan anak syarikat PKNS, PKNS Holdings Sdn. Bhd. iaitu Ketua di Jabatan Pemasaran, Sumber Manusia, Kewangan dan Pembangunan Perniagaan yang berkhidmat secara kontrak bagi tempoh paling lama adalah tiga tahun manakala yang baru adalah empat bulan.
Wakil kumpulan berkenaan yang juga bekas Pengurus Kanan Pemasaran, Dr. Alif Aiman Abdullah berkata, notis penamatan kontrak itu tidak mengikut prosedur kerana bukan sahaja tanpa notis pemberitahuan awal malah melanggar kontrak apabila hanya menawarkan pampasan dua bulan sahaja.
"Pemecatan tersebut dipercayai mempunyai kaitan dengan kemelut yang melanda PKNS pada bulan lalu dan kami menjadi mangsa akibat pertikaian antara kerajaan negeri Selangor dengan bekas Pengurus Besar dan Setiausaha Kerja PKNS, Datuk Othman Omar dan Norita Mohd. Sidek," katanya ketika ditemui di sini, hari ini.
Othman dan Norita kini sedang digantung tugas selepas didakwa terlibat dalam siasatan dalaman berhubung kes penamatan perkhidmatan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali sebagai Ahli Lembaga agensi itu. - KOSMO!

No comments:

Post a Comment