Translate

Sunday, July 3, 2016

Anak ugut tak suka ibu kerja tukang sapu

KUALA TERENGGANU – Hanya kerana kurang berkenan dengan pekerjaan ibunya sebagai tukang sapu, seorang penganggur di Kampung
Wakaf Tengah, Batu Rakit, Kuala Nerus dekat sini semalam tergamak mengugut untuk memukulwanita itu sekiranya tidak berhenti kerja dalam masa terdekat.

Tambah kalut, dia yang berusia 20-an turut mengancam untuk menikam jiran-jiran yang tinggal berhampiran apabila menyedari amukannya pada pukul 6.20 pagi itu didengari ramai.

Sewaktu kejadian, ibu berusia 57 tahun tersebut baru pulang kerumah selepas selesai menjalankan kerja-kerja pembersihan di sebuah lokasi tidak jauh dari rumahnya.

Suspek yang baru bangun tidur tiba-tiba memarahi ibunya dengan kata-kata kesat selepas mendapati wanita itu masih meneruskan pekerjaannya sebagai tukang sapusebagai sumber untuk menyara keluarga.

Dia mengancam untuk memukul ibunya sekiranya wanita itu masih meneruskan pekerjaan yang kurang disenanginya itu selain mengugut untuk menikam jiran-jiran terdekat yang mencuri dengar pertengkaran tersebut.

Ibu suspek yang sudah tidak sabar asyik diperlakukan demikian oleh anaknya telah membuat laporan polis di Balai Polis Batu Rakit, Kuala Nerus dekat sini beberapa jam kemudian yang membawa kepada penahanan lelaki itu semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Idris Abd. Rafar berka- ta, suspek ditahan reman selama empat hari sehingga Ahad ini bagi membantu siasatan.

“Suspek disyaki di bawah pengaruh dadah ketika kejadian,” katanya di sini semalam.

No comments:

Post a Comment