Translate

Sunday, November 5, 2017

4 sekeluarga maut rempuh bas rombongan

MARANG – Empat bersaudara yang dalam perjalanan pulang daripada menghadiri kenduri perkahwinan maut selepas kereta Proton Saga Aeroback yang dinaiki merempuh sebuah bas persiaran di Kilometer 33, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan berhadapan Penjara Marang di sini semalam.
Dalam kejadian pada pukul 6.40 petang itu, Mohd. Sari Muda, 52, isteri, Mizah Mamat, 52, dan anak perempuannya, Saerah Mohd. Sari, 18, serta anak saudara mereka, Nur Adibah Ramli, 19, meninggal dunia di lokasi kejadian.
Pemandu bas persiaran, Abdul Jalil Awang, 56, dan 30 penumpang yang merupakan murid dan guru pengiring Sekolah Rendah Kebangsaan Sungai Baging, Cherating, Kuantan, Pahang terselamat.
Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Mohd. Suhaimi Ali berkata, sewaktu kejadian, kereta dinaiki Mohd. Sari dan tiga ahli keluarganya dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di Kampung Jerung Surau di sini selepas menghadiri kenduri perkahwinan di Kerteh, Kemaman.
Beliau berkata, bas persiaran yang membawa rombongan murid sekolah rendah terbabit pula dalam perjalanan pulang ke Cherating, Kuantan dari Pusat Sains dan Kreativiti Terengganu, Chendering, Kuala Terengganu.

No comments:

Post a Comment