Translate

Sunday, April 19, 2009

Laporan polis terhadap Nizar, Koo Ham

IPOH - Gagasan Melayu Perak (GMP) membuat laporan polis terhadap bekas Menteri Besar Perak, Mohammad Nizar Jamaluddin dan Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ipoh di sini pada pukul 6.30 petang semalam.

Penasihat Undang-Undang GMP, Nor Ali Nordin berkata, ia berhubung kenyataan kedua-dua pemimpin pembangkang itu yang mempertikaikan keputusan Mahkamah Persekutuan pada Khamis lalu.

Beliau berkata, tindakan Mohammad Nizar dan Koo Ham mengatakan keputusan Mahkamah Persekutuan membatalkan perintah penggantungan Menteri Besar Perak, Datuk Dr. Zambry Abd. Kadir dan enam exco lain sebagai tidak sah boleh disifatkan sebagai menghina mahkamah.

"Mohammad Nizar membuat kenyataan itu di dalam akhbar Sinar Harian hari ini (semalam) sementara Koo Ham dan The New Straits Times (NST) semalam (kelmarin).

"Kenyataan akhbar yang dibuat mereka boleh mengelirukan rakyat seolah-olah sistem kehakiman negara ini tidak bebas," katanya.

Nor Ali berkata, sebagai pengamal undang-undang, beliau faham adalah salah seorang warganegara mempertikai setiap keputusan yang telah dibuat mahkamah.

Beliau berkata, ia selaras dengan sistem demokrasi diamal negara yang bertunjangkan tiga elemen iaitu badan eksekutif, perundangan dan badan kehakiman.

2 comments:

  1. piraah! lawak bodoh ni. Mahkamah bersih sebab selalu dicuci tapi hakim yang kotor.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete