Translate

Saturday, December 19, 2020

Reman kes cabul rawatan alternatif disambung

Oleh MOHD AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU – Tempoh reman seorang pengamal perubatan alternatif yang didakwa mencabul pesakitnya sejak dua tahun lalu dilanjutkan dua hari lagi sehingga lusa.

Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superintendan Mohd. Adli Mat Daud berkata, perintah tambahan tempoh reman itu dibenarkan Majistret Engku Nurul Ain Engku Muda di Mahkmah Majistret Marang hari ini.

“Suspek yang berusia 52 tahun sedang disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana mencabul.

“Setakat ini, tiga wanita telah tampil membuat aduan dakwaan telah dicabul sewaktu melakukan rawatan perubatan alternatif daripada suspek,” katanya di sini hari ini.

Kosmo! Online 6 Disember lalu melaporkan lelaki berkenaan telah ditahan di rumahnya di Kuala Berang, Hulu Terengganu setelah seorang jurujual wanita mendakwa dicabul suspek pukul 8.30 malam, 22 November lalu.

Seorang wanita dan adik perempuannya yang masing-masing berusia 22 dan 25 tahun pula tampil membuat laporan polis berhubung dakwaan dicabul suspek setelah membaca berita penahanan suspek pada kelmarin.

Modus operandi suspek yang juga juga seorang peniaga ialah mendakwa mangsa-mangsa terkena penyakit buatan orang sebelum meminta izin menyentuh fizikal mangsa termasuk kedua-dua anggota sulit mereka kononnya untuk tujuan perubatan. – K! ONLINE

No comments:

Post a Comment