Translate

Saturday, December 19, 2020

Dua lagi mangsa tampil dakwa dicabul

HULU TERENGGANU – Dua lagi wanita tampil membuat laporan kepada polis mendakwa mereka telah dicabul oleh seorang pengamal perubatan Islam yang sebelum ini telah ditahan atas dakwaan sama pada Sabtu lalu.

Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superintendan Mohd. Adli Mat Daud berkata, kedua-dua mangsa yang juga adik-beradik berusia 25 dan 22 tahun itu mendakwa dicabul suspek pada dua tahun lalu.

Beliau berkata, mangsa pertama berusia 25 tahun membuat laporan polis berhubung dakwaan tersebut setelah terbaca berita berhubung dakwaan mencabul seorang jurujual wanita pada semalam.

“Berdasarkan keterangan wanita itu yang juga merupakan jurujual, modus operandi suspek sama iaitu mendakwa mangsa terkena buatan orang sebelum melakukan cabul dengan menyentuh kedua-dua alat sulitnya dan adiknya semasa rawatan dilakukan.

“Kedua-dua perbuatan terhadap dua beradik tersebut didakwa dilakukan di sebuah premis di Kuala Berang di sini pada pukul 2 petang, 9 September 2018,” katanya di sini hari ini.

Mohd. Adli berkata, wanita berusia 25 tahun tersebut pernah bersama ibunya berjumpa dengan pengurusan pusat rawatan Islam tersebut yang terletak di Kuala Berang untuk memastikan suspek yang kini berusia 52 tahun benar-benar merupakan pengamal perubatan Islam.

Tambah beliau, kejadian cabul tersebut tidak diceritakan kepada sesiapa dan didiamkan sahaja sebaik suspek yang juga seorang peniaga disahkan sebagai salah seorang perawat di pusat perubatan terbabit.

“Mangsa hanya mempunyai kekuatan untuk membuat laporan kepada polis dan teringat peristiwa hitam itu selepas membaca berita penahanan suspek pada pukul 1 tengah hari, 7 Disember lalu,” katanya.

Kosmo! Online 6 Disember lalu melaporkan seorang pengamal perubatan Islam ditahan polis bagi membantu siasatan mencabul seorang jurujual wanita yang juga pesakitnya pukul 8.30 malam, 22 November lalu.

Dia disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana mencabul. – K! ONLINE

No comments:

Post a Comment