Translate

Thursday, June 7, 2018

Penjawat awam Terengganu terima bonus raya RM500

KUALA TERENGGANU - Seramai 12,000 penjawat awam kerajaan negeri Terengganu bakal menerima imbuhan sebanyak RM500 setiap sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan, Dakwah dan Penerangan Terengganu, Mohd. Nor Hamzah berkata, pemberian bonus raya tersebut melibatkan semua kategori kakitangan kerajaan negeri termasuk berstatus kontrak, sementara dan adhoc.

"Pemberian bonus raya ini membabitkan peruntukan sebanyak RM6.3 juta. Kita berharap ia dapat meringankan pembelanjaan penjawat awam negeri ini untuk menyambut raya (Aidilfitri).

"Pembayaran itu juga mungkin akan dilunaskan selepas sambutan Hari Raya Aidilfitri," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Mesyuarat Exco Mingguan di Wisma Darul Iman di sini hari ini.

Mohd. Nor memberitahu, kerajaan negeri Terengganu diterajui Pas tidak dapat membayar imbuhan raya tersebut sebelum 1 Syawal berikutan urusan pentadbiran dan masalah teknikal.

"Sepatutnya ia (bonus raya) dibayar pada 7 Jun (hari ini) tetapi kita berkemungkinan tidak sempat menunaikannya sebelum Aidilfitri kerana kesuntukan masa," katanya. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment