Translate

Wednesday, June 6, 2018

Pembantu tukang masak hina polis ditahan

KUALA TERENGGANU – Seorang pembantu tukang masak ditahan polis kelmarin bagi membantu siasatan berhubung tindakannya memuat naik ke­nyataan berbaur jelek menghina pasukan keselamatan di laman Facebook baru-baru ini.

Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisio­ner Idris Abdul Rafar berkata, lelaki berusia 24 tahun tersebut ditahan di rumahnya di Kampung Merbau Patah di sini pada pukul 2.10 pagi.

“Serbuan turut merampas sebuah telefon pintar jenama Asus Z000ud berserta kad sim dan bateri yang dipercayai digunakan untuk memuat naik kenya­taan berbau jelek berkenaan di laman Facebook menggunakan akaun peribadinya.

“Siasatan awal mendapati suspek mengaku memuat naik ke­nyataan menghina Polis Diraja Malaysia tersebut kerana benggang di saman akibat tidak memakai tali pinggang keledar olah seorang anggota polis trafik di bandar raya ini baru-baru ini,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Idris berkata, pemeriksaan juga mendapati lelaki itu tidak memiliki rekod jenayah lampau dan ujian urinnya juga negatif.

No comments:

Post a Comment