Translate

Monday, June 11, 2018

Ahmad Razif mahu lepas jawatan Pengerusi Perhubungan UMNO Terengganu

MOHD. AZLI ADLAN dan KAMARIAH KHALIDI

KUALA TERENGGANU - Bekas Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Razif Abd. Rahman bercadang untuk melepaskan jawatan sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO negeri.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seberang Takir berkata, pengundurannya bertujuan memberi laluan kepada kepimpinan baharu bagi mengembalikan kekuatan UMNO di Terengganu.

“Saya telah berbincang dengan Pemangku Presiden UMNO (Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi) dan telah mencadangkan beberapa nama (sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Terengganu).

“Begitupun, beliau (Ahmad Zahid) meminta saya bersabar dan menggalas dahulu jawatan tersebut buat sementara waktu,” katanya ketika menghadiri majlis Iftar bersama pengamal media anjuran Kelab Wartawan Terengganu di sini semalam.

Ahmad Razif berkata, antara nama yang telah dicadangkan beliau untuk menjadi Pengerusi Perhubungan UMNO negeri ialah Datuk Rosol Wahid (Ahli Parlimen Hulu Terengganu), Datuk Rozi Mamat (ADUN Telemong), Datuk Muhammad Pehimi Yusof (ADUN Jertih) dan dua bekas Menteri Besar, Datuk Seri Idris Jusoh dan Datuk Seri Ahmad Said. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment