Translate

Wednesday, June 22, 2016

Pulangkan dokumen nikah palsu - MB

KUALA NERUS - Menteri Besar Terengganu, Ahmad Razif Abd. Rahman menasihatkan pasangan di negeri tersebut yang menggunakan khidmat sindiket pengedaran sijil dan akuan nikah palsu agar tampil memulangkan dokumen itu kepada pihak berkuasa dengan segera.
Beliau berkata, pasangan suami isteri yang mengamalkan poligami secara tidak sah tersebut perlu menjalani proses yang telah ditetapkan oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Terenganu (JHEAT).
"Perkara ini jika tidak diperbetulkan segera akan memberi kesan buruk yang akan menyusahkan mereka pada masa akan datang," katanya sebagai mengulas penahanan tiga penjawat awam termasuk seorang pengawai JHEAT kerana disyaki terlibat dalam sindiket pengeluaran sijil dan kad akuan nikah palsu pada Ahad lalu.
Terdahulu beliau ditemui pada majlis penyerahan Dana Raya kepada penduduk Seberang Takir di Kampung Baru Seberang Takir di sini hari ini.
Kosmo! semalam melaporkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan tiga penjawat awam berusia dalam lingkungan 30 hingga 43 tahun kerana disyaki terlibat dalam sindiket menguruskan pernikahan individu yang hendak berpoligami tanpa prosedur sah. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment